Lektorky Šárka Landkammerová a Jana Baudyšová z Malé technické univerzity představily dětem z mateřské školy hračky, s jejichž pomocí se děti, mimo jiné, seznámily se základy robotiky, algoritmického myšlení a programování.
Projektové dny Malé technické univerzity jsou praktickými ukázkami, jak s dětmi v mateřských školách rozvíjet digitální gramotnost. Děti si hrají a přitom se učí a paní učitelky, které se, jedná-li se o technologie, často necítí zcela ve své kůži, se učí také. Každé setkání s dětmi slouží zároveň jako praktický seminář pro učitelky, které následně mohou s dětmi samy rozvíjet poznatky o digitální světě. Jsou to jednoduché hry, které zvládnou i děti v mateřské školce.
Ještě dříve, než se z dětí stanou pasivní uživatelé obrazovek, je dobré, aby se seznámily s tím, jak počítače fungují. Alespoň trochu. Během hrátek s robůtky se z nich nestanou programátoři, jsme v mateřské školce. Učí se vidět, že za obrazovkou, za počítačovou hrou, za pohádkou na tabletu, se nachází schovaný svět programů, algoritmů a příkazů, s nímž je možné si hrát. Mluvit s nimi, k nim, měnit je. Především to děti poznávají během hraní si s lektorkami MTU. Poznávají to na vlastní kůži, hravou formou, na koberci. Nikoli se zářícími obrazovkami v rukou.
Pro děti, které vědí, že technologie nejsou jen rozmanité krabičky nabízející zábavu, bude v budoucnosti mnohem snazší nejen rozpoznat potenciální nebezpečí, jež digitalizace světa přináší, ale také lépe zvládnou používat technologie aktivně a smysluplně. Digitální svět z jejich života nikdy nezmizí a jim se bude hodit, že vědí a umí, mluvit přímo s jeho nitrem.